Versterk ons team met jouw talenten! Word property en facility manager.

Functiebeschrijving

  • Je hebt de verantwoordelijkheid over het beheer van verschillende gebouwen in en rond Leuven centrum.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor huurders met betrekking tot interventies, huurovereenkomsten of betalingen.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor leveranciers voor de opstart van een nieuwe mede-eigendom.
  • Je geeft opdracht om nodige en/of dringende herstellingen uit te voeren, je volgt de werken op en controleert de facturen.
  • Je informeert de kopers, huurders en andere eventuele betrokken partijen, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je bent verantwoordelijk voor de administratie (huurovereenkomsten, opzeggingen, uittredes, plaatsbeschrijvingen, onderhoudscontracten), die je op punt brengt en houdt.
  • Je overlegt met de boekhouding, kijkt de afrekening en balans na, maakt het budget op en ontwikkelt een eigen werkmethode.
  • Je volgt schadedossiers en juridische procedures op, zorgt voor onderhoud van het gebouw en de technische installaties en je gaat ook op plaatsbezoek.
  • Aankoopbeleid: onderhandeling  van onderhoudscontracten en afspraken met leveranciers, dagdagelijkse coördinatie van de uitgevoerde werkzaamheden van leveranciers op de verschillende sites; opstelling van tevredenheidsanalyses.
  • Startup en overdracht van mede-eigendom bij de aan -of verkoop van een gebouw op vlak van technisch gebied.
  • Dagelijkse detectie en opvolging van gebreken die voorkomen op de installatie.
  • Het nemen van de nodige maatregelen om proactief elk incident / technisch probleem op te lossen aan de hand van de interne en externe middelen die voorhandig zijn.
  • Zorgen voor een goede externe en interne communicatie en afspraken met klanten, met leveranciers en met de collega’s van alle afdelingen.

Vereiste competities

  • Heb je een master of bachelor opleiding in de richting van economie, vastgoed of rechten.
  • Heb je ervaring in het beheer van vastgoed.
  • Ben je zelfstandig en heb je een proactieve houding en vlotte communicatiestijl.
  • Ben je stipt, ordelijk, stressbestendig en flexibel – je hebt géén nine-to-five mentaliteit.
  • Ben je communicatief in Frans, Nederlands en Engels.

Andere Competenties

  • Je bent sterk in communicatie en organisatie
  • Je bent creatief
  • Je bent klantgericht
  • Je bent een people-manager/collegiaal
  • Je werkt methodisch, nauwgezet en accuraat
  • Je kan gemakkelijk zelfstandig werken

Ons aanbod

SYUS is een vastgoedvennootschap die inspeelt op investeringsvastgoed. Het belangrijkste objectief is het optimaal beheren van gebouwen en ruimtes ten behoeve van toekomstige kopers of renovatiewerken die op het programma staan. Wij beheren de aankoop, verkoop, huur en verhuur van het patrimonium aan en van derden. De onderneming beschikt over een bouwkundige verantwoordelijke die instaat voor het creëren van ontwerpen, de opmaak van de lastenboeken, de contacten met de leveranciers en de opvolging van de uit te voeren werken.

Het bedrijf is gespecialiseerd in renovatie/nieuwbouw en beheert de mede-eigendom van appartementsgebouwen. Het biedt een interne opleiding en doorgroeimogelijkheden. Een zeer afwisselende job met ruime verantwoordelijkheden binnen een sterk groeiend bedrijf en een aantrekkelijk salaris-pakket.

Interesse?

Stuur je CV/motivatie-brief naar info@syus.be .

Waarom is Premium Rentmeesterschap zoveel interessanter ?

Wie investeert bij Syus, is 5 jaar lang gerust. Huurders vinden en begeleiden, alle administratie en verzekeringen, huurgelden innen, herstellingen en vernieuwingen, … Vrijwel alles wordt voor u gratis geregeld. Wij gaan zelfs nog verder dan het traditionele rentmeesterschap. Syus biedt u 5 jaar lang gratis Premium Rentmeesterschap: u ziet elke maand uw huurgelden binnenkomen, voor de rest hoeft u niets te doen.

Read more

4 redenen waarom de vastgoedprijzen in België stand zullen houden.

Dalende vastgoedprijzen: het is niet onmogelijk, maar in België heel onwaarschijnlijk. Er zijn enkele factoren die onze vastgoedmarkt fundamenteel ondersteunen. Blijvende factoren, die ervoor zorgen dat de prijzen stabiel zijn en dit ook de komende decennia zullen blijven. België is de Verenigde Staten niet. Wie hier in vastgoed investeert, is nuchter, voorzichtig en spaarzaam.

1) Aandeel bouwsector klein in België

Read more

Groeiend aantal ouders kopen een compacte woning / studio voor studerende kinderen

Wie zelf opgroeiende kinderen heeft, weet als geen ander: studeren kost geld. Inschrijvingsgeld, lesmateriaal, dagelijkse uitgaven … en niet te vergeten het studentenkot. Wie in Leuven een degelijk kot of studio zoekt, moet al snel rekenen op 350 tot 500 euro huur per maand. En dat voor 3 tot 5 jaar lang. Is het dan niet beter om meteen te investeren in een studio of appartement? Voor Syus, specialist in investeren in vastgoed, is het antwoord duidelijk.

Koop een kot.

Read more

Schuldsaldoverzekering of niet voor een tweede woning?

Wie een woning koopt, sluit doorgaans een schuldsaldoverzekering af. Zo hoeven u nabestaanden niet wakker liggen van de hypotheek, mocht u overlijden. Maar wat als u gaat investeren in vastgoed , en een tweede, derde, … woning koopt? Is een schuldsaldoverzekering dan ook een must? 

Wat is een schuldsaldoverzekering?

Met een schuldsaldoverzekering dekt u zich financieel in gedurende de periode dat u uw woonkrediet afbetaalt. Zo hoeven uw nabestaanden de lening niet verder af te betalen, mocht u overlijden. Financieel heel aantrekkelijk dus, want doorgaans fiscaal aftrekbaar, via de fiscale korf. Ook biedt de bank u sneller een lagere rente op uw lening als u een schuldsaldoverzekering afsluit.

 

Ook voor een tweede woning?

Een schuldsaldoverzekering kunt u samen met elk woonkrediet afsluiten. Maar het is geen verplichting en voor een tweede woning niet altijd nodig. Alles hangt af van uw eigen situatie en wensen. Kiest u voor een lening met lange looptijd, dan is een schuldsaldoverzekering aan te raden. Ook als het bedrag van de lening vrij hoog ligt en dus ook het risico voor uw familie groter is, kiest u best voor een schuldsaldoverzekering.

Veel hangt af van uw leeftijd.

Een belangrijke factor in het al of niet kiezen voor een schuldsaldoverzekering, is uw leeftijd. Hoe ouder u bent, hoe hoger de premie die u moet betalen. In dat geval moet u de afweging maken tussen kosten en baten. Want de premie komt in de fiscale korf terecht, samen met andere voordelen zoals aftrekbare intresten. Met een hoge premie voor uw schuldsaldoverzekering overschrijdt u al snel het maximumbedrag dat u fiscaal kunt inbrengen.

Samengevat: kiest u voor een woonlening met lange looptijd en hebt u geen krediet meer lopen voor uw eerste woning? En is de premie vrij laag? Dan is een schuldsaldoverzekering zeker interessant. Is uw fiscale korf al goed gevuld met intresten en premies van uw eerste woning of nadert u de pensioengerechtigde leeftijd? Dan is een schuldsaldoverzekering geen must.

Meer weten over de fiscaliteit bij aankoop van een tweede verblijf? Contacteer ons gerust.

Een hypothecaire lening aanvragen? Niet voor u deze 6 tips hebt gelezen.

Investeren in vastgoed, dat is ook kijken en vergelijken. Optimaliseren, negotiëren, alle mogelijkheden onderzoeken. Zo wint u al snel duizenden euro op uw lening, bovenop uw andere rendementen. Teken nooit voor de eerste de beste lening of kredietgever. En ga zeker na of u in aanmerking komt voor een woonbonus, sociale tarieven of andere premies. Zelfs kleine voordelen kunnen u op lange termijn heel wat opleveren

1) Vergelijk leningen en banken.

Maak een afspraak bij verschillende banken en vraag overal een gedetailleerd voorstel. U zal zien dat deze voorstellen ver uiteen kunnen lopen. Doet een andere bank u een beter aanbod dan uw huisbankier? Ga gerust terug en vraag hem om een tegenvoorstel. Vergeet niet: bij een hypothecaire lening spreken we meteen over grote bedragen. Enkele tienden procenten kunnen dus al snel duizenden euro opleveren

2) Kies voor een looptijd die bij uw situatie past.

10 jaar, 20 jaar, 25 jaar, …? Probeer een evenwicht te vinden tussen uw leencapaciteit en de intresten die u zal betalen. Als u vijf of tien jaar minder lang leent, bent u goedkoper af. Maar uw situatie moet dit toelaten, uiteraard. Hebt u een groot deel van uw inkomen beschikbaar? Dan kiest u best voor een korte looptijd. Staat u aan het begin van uw carrière of wilt u meer budget overhouden voor andere zaken? Dan spreidt u uw lening beter uit over een langere periode

3) Kies de juiste leenformule.

De meeste Belgen kiezen voor een vaste rentevoet. Dat vinden we ook bij Syus de beste optie. De intresten liggen vandaag immers lager dan de inflatie, en dat zal waarschijnlijk nog lang zo blijven. Toch liever een variabele intrestvoet? Bouw dan ‘caps’ of een plafond in. Als uw rentevoet stijgt, dan wordt hij nog steeds begrensd door een maximumbedrag dat u zelf hebt gekozen.

4) Is een schuldsaldo-verzekering nodig?

Voor een eerste aankoop voor eigen gebruik is dit vanzelfsprekend.  U wil immers het risico op overlijden van uw partner indekken, zodoende u niet in de problemen komt met de afbetaling van uw woonkrediet.  Vaak is het zelfs zo dat u dit risico voor 100 % kunt dekken (de meerprijs is vaak miniem tov 50% dekking).   Als u gaat investeren in vastgoed is een schuldsaldo-verzekering veel minder een noodzaak.  In vele gevallen zijn uw huurinkomsten op zich al een soort van verzekering, indien deze voldoende dekkend zijn voor uw maandelijkse aflossing.  Syus biedt daarbij nog eens een huurgarantie van 10 jaar, waardoor die verzekering nog sterker wordt.

5) Ga na of u in aanmerking komt voor een woonbonus.

Leent u voor uw eerste woning? Dan is de kans groot dat u in aanmerking komt voor een woonbonus. Deze jaarlijkse belastingvermindering wordt toegekend door de Vlaamse Overheid. Hiermee wil men de aankoop en het bezit van een eigen woning ondersteunen. Zo doet u makkelijk duizenden euro voordeel.

6) Schat alle kosten goed op voorhand in.

Hou rekening met de kosten voor registratierechten, notariskosten en hypotheekrechten. Daarnaast moet u een woonverzekering nemen. Eenmaal u het pand aangekocht hebt, weet u dat er regelmatig herstellingskosten bijkomen of nieuwe wettelijke vereisten op het vlak van energie. Op dat vlak zit u goed bij Syus: verzekeringen, herstellingen, … dat nemen wij de eerste 5 jaar voor onze rekening. Goed voor uw gemoedsrust en goed voor uw rendement. 

Meer weten? We geven u graag nog meer tips en advies. Contacteer ons gerust.

Neem contact met ons op!

Elke klant heeft z’n eigen verhaal. Daarom luisteren we bij Syus aandachtig naar uw objectieven en verwachtingen. Na analyse leggen we u een onderbouwd investeringsplan voor, op maat van uw persoonlijke situatie.